pátek 2. července 2010

Začátek - kam, kdy a proč

Tak tohle je první příspěvek mého blogu. Hned po vyťukání předchozí věty zjišťuji, že jsem pěkně dlouho nic nepsal a slovíčka se skládají šroubovaně. Tak douvám že z toho vyleze něco čitelného.

Tenhle blog by měl sloužit jako zápisník zážitků během mého plánovaného pobytu v Brazílii. Mířím do města Porto Alegre, přesněji do města poblíž, do Novo Hamburgo.

Tedy proč

Delší dobu jsem koketoval s tím, že bych po konci vysoké školy vyrazil podívat se někam do světa. Pak se k tomu přidala Veronika a její vášeň k cestování a tak jsme začali plánovat.
Moje podmínka byla, že ať pojedeme kam pojedeme, nechci trhat jahody nebo prodávat koblihy, ale chci zůstat u práce v IT. Rozhlížel jsem se po agenturách a také po možnostech vycestovat na blind, což by znamenalo hledat práci na místě.
Druhá možnost nevypadala příliš optimisticky, co by se úspěchu získání práce v IT týkalo. Určitě za to může i finanční krize, která poptávku po pracovnících "z třetího světa" utlumila.
První ideami byla cesta do Kanady (to byl můj nápad) nebo do Nizozemí (tam by brala práci Verča).
Mezi řečí si dovolím odkázat na fajn blog o cestě do Holandska za prací - http://holandsko.weebly.com. Děkuji za něj Jarníkovi.

Jak

Nakonec došlo na agentury zprostředkovávající stáže. Díky prezentaci organizace Aiesec na FI MUNI, jsem se rozhodl zkusit se přihlásit do jejich programu. Aiesec je studentská organizace, nabízející pracovní a studijní stáže pro studenty a čerstvé absolventy. No a před třemi roky bylo nabídek stáží v Kanadě dost.
V prosinci 2009 po absolvování přijímacího řízení jsem dostal přístup k seznamu nabízených stáží a zjistil, že to s tou Kanadou není až ideální. Počet nabízených stáží se pohyboval kolem jedné nově přidané stáže za měsíc. A můj motivační dopis nezaujal.
Veronika přišla s nápadem cesty do Jižní Ameriky. Chvíli to trvalo, ale vzal jsem návrh za své a snažil se oslovit firmy odtamtud. Jako nejzajímavější se mě jevilo Chile, ale komunikace s tamní Aiesec organizací vázla a po velkém zemětřesení koncem února 2010 ustala úplně. A tak jsem se začal rozhlížet i po dalších zemích.
V důraznější snaze pro získání stáže mě podpořila jednak Veronika, utíkající čas (stáž je třeba si najít do půl roku od zaregistrování se v systému), můj nový velmi aktivní (a atraktivní :) Aiesec buddy (člověk pomáhající najít stáž) a již trochu ubíjející kolotoč v práci (řečeno Mločím slangem - blitky, blitky, blitky).

Kam a kdy

A tak jsem se nakonec probojoval do firmy WTPrime v Brazílii. Podle všeho bych měl pracovat jako vývojář webových aplikací v PHP. Stáž je plánována na 10-12 měsíců. Zatím je trochu zmatek v tom o jaké délce pobytu psali v mailu a jaký je uveden v dokumentech, které jsem dostal poštou pro vystavení víza.
Vyřízení oficialit zabralo dost času, zvláště proto, že odeslání dokumentů z Brazílie trvalo skoro měsíc, a tak i když plánovaný nástup do práce byl na 1. července, odlétám až dnes 2.7. a nastoupit bych měl po víkendu.

Žádné komentáře:

Okomentovat